Ανακοινώθηκαν οι βαθμολογίες των υποψηφίων στις πανελλαδικές εξετάσεις.
Στη γενική εικόνα των φετινών βαθμολογιών των πανελληνίων κυριαρχούν τα πολύ υψηλά ποσοστά των υποψηφίων που έχουν γράψει κάτω από την βάση.
Μέσα στον γενικό χαμό κάποια μαθήματα ξεχώρισαν ως αυτά με το μεγαλύτερο πρόβλημα, όπως τα Μαθηματικά, η Χημεία, τα Αρχαία και η Ιστορία.
Η σημερινή αποτυχία είναι ένα ακόμη παράδειγμα του σάπιου συστήματος που έχει μετατρέψει το σχολείο σε ένα θεσμό ανταγωνιστικό, πολλών ταχυτήτων και με συνεχείς εξετάσεις στο όνομα της αριστείας, που προκαλούν μόνο σύγχυση και ακόμη μεγαλύτερο άγχος στους μαθητές. Πόσο μάλλον σήμερα που οι μαθητές/τριες κλήθηκαν να δώσουν εξετάσεις σε συνθήκες πανδημίας, μετά από καραντίνα, με κλειστά σχολεία και αβεβαιότητα μέχρι την τελευταία στιγμή για το τι θα γίνει με την ύλη και τις εξετάσεις. Σε όλα αυτά αξίζει να προσθέσει κάνεις το γενικό άγχος της εποχής για την νέα οικονομική κρίση, μειώσεις μισθών, ανασφάλεια κτλ.
Ο σάλος που προέκυψε τις προηγούμενες μέρες των εξετάσεων με θέματα να αλλάζουν τελευταία στιγμή ή λάθος τυπωμένες ερωτήσεις, είναι απόδειξη της προχειρότητας με την οποία το Υπουργείο Παιδείας οδηγήθηκε στις πανελλαδικές.
Η Υπουργός Παιδείας από την αρχή της θητείας της έκανε γνωστό τον τρόπο με τον οποίο θα λειτουργούν τα σχολεία. Αξίζει να θυμίζει κάνεις τα μέτρα και το νομοσχέδιο που ψηφίστηκαν και αφορούσαν ενδεικτικά την υποχρηματοδότηση της παιδείας και των σχολείων, επαναφορά της βάσης του 10, επαναφορά της τράπεζας θεμάτων, εξίσωση των ΑΕΙ με ιδιωτικά κολέγια και πολλά άλλα μέτρα, όλα στραμμένα στον συντηρητισμό.
Να αγωνιστούμε για μια παιδεία σύγχρονη, με ίσες ευκαιρίες για όλους. Για ένα εκπαιδευτικό σύστημα επιστημονικά ορθό κι αλληλέγγυο και όχι ανταγωνιστικό στο κυνήγι της αριστείας, όπου όλοι οι μαθητές θα μπορούν να επιλέγουν και να σπουδάσουν στην σχολή της αρεσκείας και της προτίμησης τους. Ο μόνος τρόπος για να γίνει αυτό είναι μέσω της κατάργησης των πανελλαδικών εξετάσεων και της ελεύθερης πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, η οποία να υπηρετεί της ανάγκες της κοινωνίας και όχι της αγοράς.http://net.xekinima.org/
Στη γενική εικόνα των φετινών βαθμολογιών των πανελληνίων κυριαρχούν τα πολύ υψηλά ποσοστά των υποψηφίων που έχουν γράψει κάτω από την βάση.
Μέσα στον γενικό χαμό κάποια μαθήματα ξεχώρισαν ως αυτά με το μεγαλύτερο πρόβλημα, όπως τα Μαθηματικά, η Χημεία, τα Αρχαία και η Ιστορία.
Περίπου 50% έγραψε κάτω από τη βάση!
Στα Αρχαία, στις Θετικές Σπουδές και στις Σπουδές Υγείας, 1 στους 2 έγραψαν κάτω από 10, ενώ στις Οικονομικές Σπουδές μόλις 1 στους 4 αυτών που εξετάστηκαν κατάφερε να ξεπεράσει την βάση!Η σημερινή αποτυχία είναι ένα ακόμη παράδειγμα του σάπιου συστήματος που έχει μετατρέψει το σχολείο σε ένα θεσμό ανταγωνιστικό, πολλών ταχυτήτων και με συνεχείς εξετάσεις στο όνομα της αριστείας, που προκαλούν μόνο σύγχυση και ακόμη μεγαλύτερο άγχος στους μαθητές. Πόσο μάλλον σήμερα που οι μαθητές/τριες κλήθηκαν να δώσουν εξετάσεις σε συνθήκες πανδημίας, μετά από καραντίνα, με κλειστά σχολεία και αβεβαιότητα μέχρι την τελευταία στιγμή για το τι θα γίνει με την ύλη και τις εξετάσεις. Σε όλα αυτά αξίζει να προσθέσει κάνεις το γενικό άγχος της εποχής για την νέα οικονομική κρίση, μειώσεις μισθών, ανασφάλεια κτλ.
Ο σάλος που προέκυψε τις προηγούμενες μέρες των εξετάσεων με θέματα να αλλάζουν τελευταία στιγμή ή λάθος τυπωμένες ερωτήσεις, είναι απόδειξη της προχειρότητας με την οποία το Υπουργείο Παιδείας οδηγήθηκε στις πανελλαδικές.
Η Υπουργός Παιδείας από την αρχή της θητείας της έκανε γνωστό τον τρόπο με τον οποίο θα λειτουργούν τα σχολεία. Αξίζει να θυμίζει κάνεις τα μέτρα και το νομοσχέδιο που ψηφίστηκαν και αφορούσαν ενδεικτικά την υποχρηματοδότηση της παιδείας και των σχολείων, επαναφορά της βάσης του 10, επαναφορά της τράπεζας θεμάτων, εξίσωση των ΑΕΙ με ιδιωτικά κολέγια και πολλά άλλα μέτρα, όλα στραμμένα στον συντηρητισμό.
Να παλέψουμε για ένα άλλο σχολείο!
Χρειάζεται η συγκρότηση ενός πανεκπαιδευτικού μετώπου μαθητών, φοιτητών, καθηγητών που θα παλέψει ενάντια στις προσπάθειες της κυβέρνησης για υποβάθμιση και απαξίωση της δημόσιας δωρεάν παιδείας.Να αγωνιστούμε για μια παιδεία σύγχρονη, με ίσες ευκαιρίες για όλους. Για ένα εκπαιδευτικό σύστημα επιστημονικά ορθό κι αλληλέγγυο και όχι ανταγωνιστικό στο κυνήγι της αριστείας, όπου όλοι οι μαθητές θα μπορούν να επιλέγουν και να σπουδάσουν στην σχολή της αρεσκείας και της προτίμησης τους. Ο μόνος τρόπος για να γίνει αυτό είναι μέσω της κατάργησης των πανελλαδικών εξετάσεων και της ελεύθερης πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, η οποία να υπηρετεί της ανάγκες της κοινωνίας και όχι της αγοράς.http://net.xekinima.org/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου