Μόλις κατέβηκε το θεατρικό ”Της Αριστείας” και ανακοινώθηκαν τα ονόματα των αριστούχων δωδεκαετών για τα Πρότυπα σχολεία (2/7/2020) δεν άργησε να ανέβει το νέο έργο ”Της Αξιολόγησης”. Μετά τον ”θερισμό” των μαθητών, για μια θέση στα Πρότυπα, ήρθε ο καιρός και για το ”αλώνισμα” των εκπαιδευτικών που αναζητούν μια θέση στα Πρότυπα και Πειραματικά σχολεία της χώρας. Η πρεμούρα του ΥΠΑΙΘ για την πρεμιέρα της αξιολόγησης δεν κρυβόταν. Από κάπου έπρεπε ν` αρχίσουν…
Η Πρότυπη και Πειραματική αξιολόγηση των υποψηφίων δασκάλων για μια θέση στα σχολεία των αρίστων συνέπεσε τυχαία με τον Αλωνάρη. Ιούλης κι` Αλωνάρης. Τι κι` αν είναι μήνας άδειας και διακοπών οι άριστοι έπρεπε ν` αφήσουν την παραλία και να αυτοπαρουσιαστούν μπροστά στον Νόμο. Οι υποψήφιοι άριστοι δάσκαλοι έλαβαν θέση μάχης, για μια θέση δόκτορα στα Πρότυπα και Πειραματικά. Στην κάψα του καλοκαιριού, η δοκιμασία είναι μακρόσυρτη και ψυχοφθόρα. Ωστόσο, φαίνεται ικανή για τη διαμόρφωση χαρακτήρα υπάκουου και υποτελούς υπαλλήλου. Μάλλον άριστου υποδιδασκάλου.
Αρχικά, ο Νόμος ορίζει τους όρους και τις προϋποθέσεις συμμετοχής στην αξιολόγηση και την προβλεπόμενη κατάθεση δικαιολογητικών από 1/7/2020 έως 8/7/2020. Κάθε ”χαρτάκι” στον φάκελο αξιολόγησης, ζυγιζόταν και έπιανε την τιμή του. Οι προνοητικοί μάζευαν από καιρό ”χαρτάκια” για ώρα ανάγκης. Μάζευε κι` ας είναι ρόγες, όπως λέει ο Λαός. Ωστόσο, ο κατάλογος της Επιστημονικής Επιτροπής Προτύπων και Πειραματικών για τα απαιτούμενα δικαιολογητικά άπειρος… Για την πιστοποίηση της αριστείας δεν αρκούσε το ένα πτυχίο, μεταπτυχιακό, διδακτορικό…Εχθρός του καλύτερου ο άριστος, εχθρός του άριστου ο Θεός, εχθρός του Θεού ο Διάβολος…Και επειδή το Σύστημα για όλα είχε προβλέψει και έκλεινε το μάτι στον Θεό και τον Διάβολο, ζητούσε για καλό και για κακό, δεύτερο και τρίτο πτυχίο, μεταπτυχιακό, διδακτορικό…
Οι υποψήφιοι Μονομάχοι ριγμένοι στην αρένα ήταν έτοιμοι να βγάλουν από τη θήκη τους τα κρυμμένα πτυχία ενώ οι Συγκλητικοί από πάνω ήταν έτοιμοι να δώσουν στο Λαό αριστεία και θεάματα. Οι υποψήφιοι Μονομάχοι έπρεπε να δώσουν έναν αγώνα αριστείας έως ”θανάτου” για να
αποδείξουν ότι αυτοί είναι οι εκλεκτοί και να παρουσιαστούν μπροστά στην Επιτροπή για την προφορική αξιολόγηση. Όταν έμπαιναν στο Πραιτώριο και στέκονταν ενώπιον του Νόμου ήξεραν καλά ότι η ”υπόκλιση” ίσως ήταν η μισή αριστεία.
Στην Επιτροπή, με το καλωσόρισμα, τον λόγο είχε ο Εισηγητής ενώ ακολουθούσε η αυτοπαρουσίαση του υποψηφίου. ”Είσαι ο και λέγεσαι”. Αυτοπαρουσίαση, έκφραση που είχα να την ακούσω από το στρατό. Ενώπιον της Επιτροπής η ύπαρξη συνειδητοποιεί την μηδαμινότητά της και την ματαιότητα της σοφίας. Vanitas vanitatis. Για του λόγου το αληθές και την αποφυγή παρεξηγήσεων, η συνέντευξη ενώπιον της Επιτροπής μαγνητοφωνείται και ο Γραμματέας κρατάει πρακτικά. Η Επιτροπή αν διαπιστώσει ότι ο υποψήφιος δεν πληροί τις προυποθέσεις μπορεί να διακόψει την συνέντευξη και ο υποψήφιος να τεθεί εκτός διαδικασίας. Το έντυπο της αξιολόγησης για την προσωπικότητα και τη γενική συγκρότηση του υποψηφίου ήταν βαρύ κι` ασήκωτο. Οι λέξεις με τα Κεφαλαία Γράμματα έκοβαν την ανάσα. Δεν ζητούσαν απλώς αρίστους, ζητούσαν Προωθητές και Αποστόλους γιατί οι υποψήφιοι βαθμολογούνταν σε τέσσερα πεδία:
1. Συγκρότηση της Σκέψης και του Παιδαγωγικού Λόγου και Ικανότητα Έκφρασης και Επικοινωνίας.
2. Συστηματική Ενημέρωση στο Αντικείμενο που θεραπεύει ο υποψήφιος και εν γένει στα Εκπαιδευτικά Ζητήματα.
3. Γνώσεις και Ικανότητες σε Θέματα Οργάνωσης Εκπαιδευτικών Δομών.
4. Γνώσεις και Ικανότητες που απαιτεί η Προώθηση της Αποστολής των Προτύπων και Πειραματικών Σχολείων.
Μετά το πέρας της συνέντευξης, οι άριστοι και επιτυχόντες δόκτορες αναμένουν την τοποθέτηση και την ησυχία τους αλλά μάταια. Η θητεία τους τον πρώτο χρόνο στα Πρότυπα και Πειραματικά χαρακτηρίζεται ως ”δόκιμη” ενώ για την ανανέωση και συνέχιση της θητείας τους προβλέπεται και πάλι αξιολόγηση…
Το σενάριο και η σκηνοθεσία του έργου ”της Αξιολόγησης” που παίζεται τον Αλωνάρη φαίνεται υπερβολικό αλλά είναι άκρως ρεαλιστικό. Προεικονίζει την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας (εσωτερική και εξωτερική) που έρχεται εμπρός με βήμα ταχύ καθώς και την αξιολόγηση όλων των εκπαιδευτικών, επειδή όπως λέγεται πολλοί θέλουν να είναι ή να γίνουν άριστοι στον ανταγωνισμό.
Για τα παραπάνω, αρκούν οι δηλώσεις της Υπουργού Παιδείας στο όγδοο αναπτυξιακό συνέδριο στην Πάτρα, όπως παρουσιάζονται στο άρθρο : ” Το αμέσως επόμενο διάστημα ξεκινάμε την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών” (alfavita,4/7/2020).
Οψόμεθα. Θέρος, Τρύγος, Πόλεμος, όπως σοφά λέει ο Λαός.
Προς το παρόν καλό καλοκαίρι!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου